Chyba każda osoba korzystająca z zakupów wysyłkowych, spotkała się kiedyś z nieodpowiednim zabezpieczeniem paczki. Jest to sytuacja niekomfortowa dla kupującego i świadczy o nieodpowiednim przygotowaniu paczki przez firmę wysyłającą towar lub przez dostarczającego ją kuriera. Warto wiedzieć, w jaki sposób zabezpiecza się towar przed wysyłką, by trafił on w ręce odbiorcy w nienagannym stanie.

Jak powinna wyglądać dobrze zabezpieczona paczka?

Firmy oferujące swoje produkty w sprzedaży wysyłkowej powinny zadbać o odpowiednie zabezpieczenie produktów, w zależności od stopnia ich wytrzymałości czy przeznaczenia. Standardowo towary mające dotrzeć do odbiorcy umieszcza się w kartonowych pudełkach, w których wolną przestrzeń wypełnia się folią czy styropianem. Dzięki temu można nie tylko amortyzować wstrząsy, ale również zabezpieczyć towar przed przesunięciem się wewnątrz opakowania. Kartony powinny być zabezpieczone przed otwarciem przy pomocy taśmy foliowej, która musi szczelnie przylegać do brzegów, które mogą uchylić się w transporcie. Dokumenty, książki czy niewielkie przesyłki mogą być umieszczone w kopercie bąbelkowej, która musi być oczywiście dopasowana kształtem do ich wymiarów. Towary delikatne, które mogą zostać uszkodzone w transporcie, należy dodatkowo oznaczyć na opakowaniu. Wówczas wymagane jest ostrożne obchodzenie się z paczką także przez kuriera. Jeśli osoba wysyłająca nie wie dokładnie jak zabezpieczyć paczkę, tego typu informacji udzielają firmy kurierskie. Między innymi przesyłka DHL powinna być zabezpieczona zgodnie ze swoją zawartością. Jeśli kurier uzna, że środki zapobiegające uszkodzeniu przesyłki są niewystarczające, może nawet odmówić przyjęcia takiej paczki. Na https://www.epaka.pl/firmy-kurierskie/dhl można przeczytać szczegółe wytyczne dotyczę wysyłki.

Przesyłki za pobraniem a sprawdzenie towaru

Wiele osób korzysta z opcji otrzymania paczki za pobraniem, czyli płacąc dopiero wówczas, gdy kurier dostarcza przesyłkę. Wysyłka za pobraniem ma jednak kilka wad, które związane są z ewentualnymi roszczeniami klienta co do stanu paczki. Kupując za pobraniem, klient może wizualnie obejrzeć zewnętrzną część paczki – jeśli coś budzi obawy, można takiej paczki nie przyjąć. Jeśli jednak chce obejrzeć jej zawartość, wcześniej musi za nią zapłacić, nawet jeśli paczka posiada uszkodzenia. Zawsze przesyłkę należy sprawdzić w obecności kuriera, któremu ewentualnie zgłasza się, że towar dotarł do odbiorcy uszkodzony. Jest to często jedyna podstawa zwrotu towaru. Kurier tak naprawdę nie ma prawa do otwarcia przesyłki i ukazania jej zawartości osobie, która jeszcze nie uiściła opłaty – jeśli takie przypadki się zdarzają, to doręczyciel robi to zawsze na własną odpowiedzialność. Jeśli ktoś korzysta z przesyłek kurierskich i zależy ma na sprawdzeniu stanu paczki, zawsze musi zgłosić to kurierowi. Osoba doręczająca przesyłkę musi wtedy pozostać przy odbiorcy i jeśli ten ma zastrzeżenia, będzie trzeba spisać protokół omawiający stan przesyłki i jej widoczne uszkodzenia. Obejmuje to również opis stanu zewnętrznego paczki – w końcu powinna ona dotrzeć do odbiorcy nienaruszona.

Udostępnij!